Joey Moe og Disney Channels seere indsamlede 50.000 kroner til Red Barnet

Nyheder
Danske børn og unge tog Joey Moes udfordring op i Disney Channels kampagne Friends Forever, hvor målet var at sætte fokus på vigtigheden af at være en god kammerat. Ved at hylde og nominere deres bedste ven, har børnene sammen med Disney Channel samlet 50.000 kroner ind til Red Barnet. Et rigtig fint vennebidrag kom fra Zina Raad i Vejle, som med sin nomination har vundet en magisk vennedag.
Danske børn og unge tog Joey Moes udfordring op i Disney Channels kampagne Friends Forever, hvor målet var at sætte fokus på vigtigheden af at være en god kammerat. Ved at hylde og nominere deres bedste ven, har børnene sammen med Disney Channel samlet 50.000 kroner ind til Red Barnet. Et rigtig fint vennebidrag kom fra Zina Raad i Vejle, som med sin nomination har vundet en magisk vennedag.
 
 
Disney Channel takker alle de mange danske børn og unge, der deltog i kampagnen Friends Forever. Her kunne de nominere deres bedste ven og udover at børnene med deres bidrag kunne vinde en magisk vennedag, var alle deltagere med til at samle penge ind til Red Barnet. Hver gang et barn nominerede en ven, forhøjede Disney Channel indsamlingsbeløbet med fem kroner og kunne ved kampagnens afslutning med stor glæde overrække 50.000 kroner, som Red Barnet vil bruge til at kunne lave programmer og andre initiativer for børn i Danmark.
 
Konkurrencen om en magisk vennedag blev vundet af 13-årige Zina Raad fra Vejle, som har vundet en magisk shoppingdag sammen med sin bedste ven. Zina havde nomineret sin veninde med følgende begrundelse:
”Min bedste ven er en venlig ven, som er en fantastisk dejlig pige, som er den vigtigste, og er en der er til at stole på”.
- Vi er meget taknemmelige over at så mange børn har været med og nomineret deres venner og vi har været glade for at samarbejde med Red Barnet om dette. Det er vigtigt at sætte fokus på venskaber, siger Veronica Lindholm, marketingdirektør på The Walt Disney Company Nordic.  

Det er vigtigt at være en god ven og Disney Channels kampagne var et initiativ til at få børn og unge til at blive opmærksomme på betydningen af og styrken i venskaber. Ud over at nominere deres bedste ven, kunne børnene på kampagnesitet også se kendte personer, som Joey Moe og Saseline Sørensen, fortælle om deres erfaringer med venskaber, få vennetips og vælge imellem forskellige ord som passer til beskrivelsen af en ven.

Kommentarer er midlertidigt deaktiveret.
Læs også

Stor filmdag på Disney Channel

Den 29. februar er en ganske særlig dag som kun falder hvert 4. år når det er skudår. Og den ekstra lange februar måned fejres med en stor filmdag på Disney Channel.

Shake It Up: Dance, Dance

Disney Channel præsenterer en ny online danse-baseret konkurrence Shake It Up: Dance, Dance og opfordrer børn i hele Danmark til at være med og have det sjovt.

God jul fra Disney Channel

Traditionen tro ønsker Disney Channel at skabe lidt ekstra magi omkring juletiden og byder på masser af film i juledagene.

Ny musikfyldt film fra Disney Channel

Temaer som at tro på sig selv, at følge sine drømme, at holde af sin familie og at være tro mod sig selv bliver udforsket i den musikfyldte film "Lemonade Mouth," – en Disney Channel Original Movie baseret på bogen med samme titel. Filmen har premiere fredag den 11. november kl. 19.00 på Disney Channel.

Disney XD viser Phineas og Ferb-filmen i Danmark

Den 14. oktober kl. 19.00 er der premiere på den første spillefilm om Disneys populære Phineas og Ferb.

Disney Channel lancerer vennekampagne

Disney Channel lancerer i dag kampagnen Friends Forever, hvor målet er at sætte fokus på vigtigheden af at være en god kammerat. Kendte danskere som Joey Moe og Andreas Laudrup stiller op og opfordrer børn og unge til at nominere venner, som fortjener lidt ekstra magi i hverdagen. For hver nomination giver Disney Channel fem kroner til Red Barnet.