Disney investerer milliarder i bærbar teknologi

Nyheder
Bærbar teknologi er det nye, og selvom hverken Google Glass eller de mange smartwatches er blevet hvermandseje, så har store virksomheder tilsyneladende set lyset. Blandt andet Disney tester armbånd til deres gæster i Walt Disney World Resort i Orlando.

 

Ikke mindre end én milliard dollar - svarende til mere end fem milliarder danske kroner - er Disney klar til at kaste i MyMagic+-projektet, der kombinerer bærbar teknologi med service og dataindsamling, når man besøger Disneys forlystelsesparker.

Ind til videre har frivillige testpersoner på Walt Disney World Resort i Orlando i Florida fået lov til at bære et digitalt armbånd, der blandt andet fungerer som adgangsbillet, giver adgang til hotelværelse og kan bruges i forbindelse med køb rundt om i forlystelsesparken. Planen er, at armbåndet skal være fast udstyr for gæsterne.

 

 

Det er noget mere moderne, bærbar teknologi, der er på vej i Disneys forlystelsesparker.

Disney vil samtidig udnytte teknologien til at sende beskeder til bæreren. Det gælder alt fra timetilbud til aktuel ventetid ved forlystelser.

Håbet er, at besøgende i parken får optimeret deres oplevelse, men for Disney ligger gevinsten også i, at man med armbåndet i højere grad kan registrere gæsternes vej rundt i området. Det giver øget viden om, hvor og hvornår der er brug for mere eller mindre personale, hvor det er mest oplagt at lade parkens Disney-figurer dukke op til fotografering, og hvornår det er mest optimalt at fylde friske varer på hylderne i områdets butikker.

- "Når man forbedrer logistikken, så bruger folk mere tid på underholdningen og indkøb som mad og drikke", forklarede regnskabschef hos Disney, Jay Rasulo.

Jay Rasulo.

Forbedret logistik vil også betyde, at man kan håndtere flere gæster.

Perspektiverne i Disneys satsning er store, for får selskabet succes, så kan andre hurtigt følge efter.

"Det kan få radikal betydning", vurderer Douglas Quinby, vicepræsident for research hos rejsekonsulentvirksomheden PhoCusWright over for Bloomberg. "Det giver helt nye muligheder for at lade kunder og virksomhed interagere med hinanden." 

Kilde: ekstrabladet.dk


Kommentarer er midlertidigt deaktiveret.
Læs også

OVERBLIK: Disney's parker verden over

The Walt Disney Company ejer og opererer 12 forlystelsesparker på tre kontinenter. Har du styr på hvilke og hvor? Få overblikket her.

Disney vil bruge ny revolutionerende falsk ild i Disney World

Disney forsøger konstant at presse teknologien til det yderste for at skabe de mest unikke oplevelser i deres forlystelsesparker. Om kort tid vil du kunne se falsk ild flere steder i bl.a. Walt Disney World. Se videoklip af den virkelighedstro ild her.

Sådan har du aldrig set et slideshow før!

Disney overraskede alle, da de i onsdags havde premiere på deres nye aftenshow i Disneyland: "The Magic, the Memories and You". Folk troede, at de blot skulle se et slideshow med fotos projekteret op på Askepot-slottet. Når du ser denne video, vil du forstå, hvorfor klapsalverne fortsatte i over 10 minutter.

Underjordisk kommandocenter skal tackle Disney's køproblemer

Disney's parker i USA er plaget af et stadig større problem: lange køer til forlystelserne. De seneste års rekordhøje besøgstal har medført længere ventetid ved mange større attraktioner og Walt Disney World's ledelse tager nu drastiske midler i brug, for at dulme gæsternes utålmodighed.

Monorail-ulykke i Disney World dræber 21-årig

Disney har omsider offentliggjort detaljer om den togkollision der tidligere på måneden dræbte en togchauffør i Walt Disney World i Florida.

Cinderella Castle Royal Suite

I 'Magic Kingdom' i Walt Disney World, Florida, kan ægte Disney-fans være heldig at få opfyldt deres hedeste ønske. At overnatte i selveste den royale suite i Askepots slot, i parkens centrum.