FOTO: Se virkelighedens 'Op'-hus stige til vejrs

Nyheder
National Geographic Channel og et hold af forskere, ingeniører og to balloneksperter fik for nylig sendt et til lejligheden bygget hus tre kilometer op i luften ved at bruge 300 to meter brede balloner inspireret af Pixar's animerede film 'Op'.
National Geographic Channel og et hold af forskere, ingeniører og to balloneksperter fik for nylig sendt et til lejligheden bygget hus tre kilometer op i luften ved at bruge 300 to meter brede balloner inspireret af Pixar's animerede film 'Op'.


Forsøget blev til i National Geographic Channels nye programserie 'How Hard Can It Be?' (Hvor svært kan det være), som får premiere i foråret 2012. Her er det aftenen før, hvor ballonerne sættes på huset én efter én:




Nogle af ballon-tosserne foran huset, der til forveksling ligner 
huset fra 'Up'.


Og så var der take off. Begivenheden satte angiveligt verdensrekord ved at være den største klynge balloner til at løfte det største objekt fra jorden nogensinde. Opsendingen skete fra en privat lufthavn i Los Angeles.












Kommentarer er midlertidigt deaktiveret.
Læs også

Virkelighedens Op-hus til salg på nettet

Det flyvende hus fra Disney/Pixar-filmen "Op" er rent faktisk blevet genskabt af virkelige materialer og gigantiske heliumballoner. Og nu kan det købes for 2 millioner kroner.

To Oscars til Op - nul til Prinsessen og Frøen

Disney/Pixar-filmen Op vandt to gyldne Oscar-statuetter til nattens show.

'Op' styrer mod Oscarfest

Mens Pixar's 10. film går sin sejrsgang i biograferne her i Danmark, høster den også nogle af årets største roser fra anmelderne. Og de fleste regner med, at 'Op' vil vinde en Oscar for Bedste Animerede Film - men Pixar vil mere end blot dét.

Bag kulisserne på 'Op'

Instruktør og producer på Pixars 10. film tager i disse tre videoer publikum med bag om filmens tilblivelse.

'Op'-luftballon går til vejrs i Disneyland Paris

Pixar's 10. film 'Up' rammer snart biograferne over det meste af Europa. Og det skal ikke gå ubemærket hen. Derfor har Pixar's reklameafdeling brugt et alternativt og meget oplagt blikfang.

Disney og Pixar satser på 'Disney Digital 3-D'

Siden 2005 er både Disney og Pixar tilsyneladende blevet forelskede i det nye format, 'Disney Digital 3-D'. Flere kommende titler skal vises på denne usædvanlige måde.